Logo


• Zobacz wątek - Regulamin Forum

Regulamin Forum

Regulamin Forum

Postprzez Rider76 » 5 lut 2013, o 18:10

Cieszymy się, że dołączyłeś do naszej internetowej społeczności.
Forum skupia na zasadzie dobrowolności posiadaczy, budowniczych oraz miłośników motocykli.
Nie jesteśmy żadnym klubem motocyklowym lecz grupą "pozytywnie zakręconych" przyjaciół :-)

Jeśli chcesz żyć z nami w zgodzie, musisz przestrzegać kilku zasad, które tu panują:

1.Rejestracja.
W związku z dużą aktywnością (rejestracją) osób, które nie mają nic wspólnego z forum i nic do niego nie wnoszą
aktywacji kont użytkowników dokonują Administratorzy tegoż forum

1a. Przywitaj się.
Jesteś tu nowy. Nie znamy Cię, nie wiemy, skąd jesteś, czy masz już motocykl, czy chcesz go mieć, czy zbudować - przedstaw się nam.
Służy do tego specjalny dział - Powitalnia
UWAGA.
Jeśli jednak zignorujesz obowiązek przywitania się i zaczniesz pisać na Forum - po max. 2-ch postach Moderatorzy dadzą Ci oficjalne ostrzeżenie.
Użytkownicy którzy po założeniu konta w ciągu 7-dni nie przywitali się, zostają poinformowani o możliwości blokady konta, a następnie o jego usunięciu....

2. Nie rejestruj się i nie pisz pod kilkoma różnymi nickami.
Jeśli boisz się otwarcie przyznawać do tego kim jesteś i do swojego zdania, to go nie wypowiadaj. Moderatorzy mogą łatwo sprawdzić, czy nie piszesz spod dwóch różnych kont - i je zablokują.

3. Zanim zadasz pytanie - sprawdź, czy już wcześniej takie nie padło.
Użyj opcji Szukaj, żeby to sprawdzić. Pisząc po raz kolejny pytanie, które już padło, prawdopodobnie nie otrzymasz sensownej odpowiedzi, zostaniesz odesłany do konkretnego tematu. Przed założeniem nowego tematu sprawdź więc, czy jest taka potrzeba.
Jeśli już zdecydujesz się założyć nowy temat - przemyśl dokładnie co ma on zawierać, by ograniczyć dopowiadanie oraz niepotrzebne pytania o sprecyzowanie tematu.

4. Pisz we właściwym dziale i nie twórz cross-postów.
Na forum jest kilka tematycznych działów. Jeśli nie jesteś pewien - napisz tam, gdzie uważasz, że powinien się znaleźć. W najgorszym przypadku moderator przeniesie temat w inne miejsce.
Nie rozpoczynaj takiego samego tematu w kilku działach - generuje to niepotrzebny bałagan, a robiąc coś takiego narażasz się na usunięcie jednego lub wszystkich tematów.

5. Nadawaj zakładanym wątkom właściwy tytuł.
Otrzymasz więcej i bardziej konkretne odpowiedzi. Poza tym - jeśli ktoś kiedyś będzie szukał tej samej informacji, o wiele łatwiej będzie mu odnaleźć Twój wątek.

6. Nie OffTopuj
Staraj się pisać na temat. Moderatorzy przeniosą OT do kosza. Ogranicz im tą niezbyt przyjemną pracę ...

7. Nie zamieszczaj tymczasowych linków
Linki z aukcji internetowych są tymczasowe (za kilka dni wygasną). Za jakiś czas nie będzie można ich otworzyć. Dany temat będzie wtedy nie ważny (nikt nie będzie wiedział o co chodzi). Zamieszczaj opis oraz zdjęcia na forum zamiast bezpośredniego linku.

8. Szacunek wobec innych userów!
Odnoś się z szacunkiem do innych użytkowników, a na pewno oni odwzajemnią się tym samym. Używaj w dyskusjach argumentów. Zahaczanie o czyjeś koneksje rodzinne i zawód matki nie przysporzy ci przyjaciół, natomiast na 99% zakwalifikuje cię do kandydatów na BANA.

9. Twoje słowa.
Odpowiadaj długo i wyczerpująco - jeśli to możliwe. Jeśli czujesz, że nie jesteś zbyt mocny w jakimś temacie - zamiast pisać posta "Wydaje mi się, że..." albo "Wujek kolegi szwagra brata podobno widział..." - poczekaj, aż wypowiedzą się bardziej obeznani w temacie.
Pisząc na forum informację techniczną, musisz mieć 100% pewności, że jest ona oparta na rzetelnej, obiektywnej wiedzy. Jeżeli nie jesteś jej pewny, nie wprowadzaj nikogo w błąd. Podanie informacji błędnej, która może narazić czytającego na koszty, bądź nieodwracalne straty będzie karana ostrzeżeniami.

10. Osobom działającym na szkodę Forum, mówimy - NIE
Na tym Forum obowiązuje kategoryczny zakaz trollowania . Moderatorzy mogą dać Ci najpierw upomnienie, ale nie muszą tego robić. Od razu możesz dostać ostrzeżenia lub opuścić Forum.

11. Werdykty
W sprawach spornych decydujące zdanie mają Administratorzy oraz Moderatorzy. Zdanie Administracji Forum jest ostateczne.

12. Przestrzegaj zasad...
Wypowiadając się na forum jednocześnie zgadzasz się przestrzegać powyższych zasad.
Jeśli o nich zapomnisz, Moderator bądź Admin przypomni Ci, żebyś je ponownie przeczytał. Jeśli nie zastosujesz się do jego wskazówek, możesz spodziewać się czasowego lub stałego zakazu wejścia na forum, czyli tzw. BANA.

Słownik terminów

Administrator - osoba zarządzająca Forum. Decyduje o wszystkim, a jej decyzje są niepodważalne.

Moderator - osoba odpowiadająca za utrzymanie porządku na Forum. Oprócz posiadania uprawnień uczestnika Forum może zamykać (blokować) tematy, przenosić je do innych działów, dzielić wątki wielotematyczne, usuwać z Forum wątki i wybrane posty, usuwać z postów Użytkowników treści niezgodne z Regulaminem, zwracać uwagę Użytkownikom nieprzestrzegającym zasad obowiązujących na Forum, a w sytuacji braku poprawy – wyciągać konsekwencje przewidziane Regulaminem forum. Administracja Forum nie przyjmuje zgłoszeń osób chętnych do zostania Moderatorami. Powoływanie, w razie potrzeby, nowych Moderatorów, odbywa się wyłącznie przez Administrację Forum. Oceną pracy Moderatorów zajmuje się Administracja. Wszelkie tematy/posty/ankiety z tym związane będą usuwane. Oceny takie lub skargi dotyczące Moderacji lub Moderatora proszę kierować do Administratorów drogą mailową lub prywatnymi wiadomościami (PW/IM)

Ban - zablokowanie danemu Użytkownikowi dostępu do Forum. Banowani są uczestnicy, którzy nie przestrzegają zasad Forum i nie reagują na upomnienia Administratorów i Moderatorów.

Nick - pseudonim Użytkownika. UWAGA! Minimalna długość nicka to 3 znaki a maksymalna - 15. Dopuszcza się jednorazową zmianę nicka na inny pod warunkiem braku ostrzeżeń. W uzasadnionych przypadkach należy zwrócić się do Administratorów Forum. Nick nie może być adresem lub innym tekstem pośrednio/bezpośrednio identyfikowanym ze stroną internetową.

Podpis (sygnatura) - tekst wyświetlany pod każdą wiadomością Użytkownika, definiowany w profilu. Maksymalny rozmiar czcionki to domyślny, z wyłączeniem koloru zielonego i czerwonego. Jego długość to maksymalnie trzy linijki (bez względu na wielkość liter). Do podpisu można wstawiać tylko jedną grafikę, jednak o określonym, maksymalnym rozmiarze: 350x20 pikseli (userbary) lub 250x50 (pozostałe grafiki)

Post - pojedyncza wypowiedź Użytkownika w danym topiku.

Profil - zbiór informacji Użytkownika Forum.

PW (ang. private message - prywatna wiadomość) - wewnętrzna korespondencja Forum. Korzystając z ikony PW umieszczonej w każdym poście dowolnego Użytkownika Forum, można wysłać do niego prywatną wiadomość, niepublikowaną na Forum. PW jest integralną częścią forum.

ShoutBox (SB) - jest integralną częścią Forum, służącą lepszemu poznaniu się Użytkowników. Moderator nie ma żadnego obowiązku brania udziału w dyskusjach oraz rozpatrywania skarg i zażaleń w nich zgłoszonych, gdyż procedura ta została już wcześniej określona w Regulaminie. W związku z tym takie zachowania oraz podważanie autorytetu Administratorów czy Moderatorów będzie traktowane jako jego naruszenie.

Topik (ang. topic - wątek, temat) - oddzielna rozmowa w danym Dziale, której tytuł jest wyświetlany na liście.

Użytkownik (User) - osoba zarejestrowana na Forum. Może zakładać nowe tematy, odpowiadać w istniejących, głosować w ankietach i zakładać własne oraz edytować swoje posty.
"Znów wytarta skóra, wytarte dżinsy znów
Dosiadasz maszyny, kask na głowę włóż..."
http://www.youtube.com/watch?v=O_v0f-ANqv0

Obrazek
Zachowuj się zgodnie z netykietą, bo ...
Obrazek
Avatar użytkownika
Rider76
Administrator
 
Posty: 409
Dołączył(a): 5 lut 2013, o 17:24

Re: Regulamin Forum

Postprzez Rider76 » 22 mar 2013, o 09:43

UWAGA: Zmianie ulega pkt 1 regulaminu:
1. Przywitaj się.
Jesteś tu nowy. Nie znamy Cię, nie wiemy, skąd jesteś, czy masz już motocykl, czy chcesz go mieć, czy zbudować - przedstaw się nam.
Służy do tego specjalny dział - Powitalnia
UWAGA.
Jeśli jednak zignorujesz obowiązek przywitania się i zaczniesz pisać na Forum - po max. 2-ch postach Moderatorzy dadzą Ci oficjalne ostrzeżenie.
Użytkownicy którzy po założeniu konta w ciągu 30-dni nie przywitali się, zostają poinformowani o możliwości blokady konta, a następnie o jego usunięciu....


na :
1. Przywitaj się.
Jesteś tu nowy. Nie znamy Cię, nie wiemy, skąd jesteś, czy masz już motocykl, czy chcesz go mieć, czy zbudować - przedstaw się nam.
Służy do tego specjalny dział - Powitalnia
UWAGA.
Jeśli jednak zignorujesz obowiązek przywitania się i zaczniesz pisać na Forum - po max. 2-ch postach Moderatorzy dadzą Ci oficjalne ostrzeżenie.
Użytkownicy którzy po założeniu konta w ciągu 7-dni nie przywitali się, zostają poinformowani o możliwości blokady konta, a następnie o jego usunięciu....
"Znów wytarta skóra, wytarte dżinsy znów
Dosiadasz maszyny, kask na głowę włóż..."
http://www.youtube.com/watch?v=O_v0f-ANqv0

Obrazek
Zachowuj się zgodnie z netykietą, bo ...
Obrazek
Avatar użytkownika
Rider76
Administrator
 
Posty: 409
Dołączył(a): 5 lut 2013, o 17:24

Re: Regulamin Forum

Postprzez Rider76 » 12 sty 2017, o 19:40

UWAGA:
Zmianie ulega Pkt. 1 Regulaminu forum - zmieniono na:
1.Rejestracja.
W związku z dużą aktywnością (rejestracją) osób, które nie mają nic wspólnego z forum i nic do niego nie wnoszą
aktywacji kont użytkowników dokonują Administratorzy tegoż forum


Poprzedni Pkt. 1 został przemianowany na Pkt. 1a.

Powyższa zmiana nie wpływa w żaden sposób na zarejestrowanych użytkowników. Ma jedynie na celu ograniczenie ilości spammerów na Forum
"Znów wytarta skóra, wytarte dżinsy znów
Dosiadasz maszyny, kask na głowę włóż..."
http://www.youtube.com/watch?v=O_v0f-ANqv0

Obrazek
Zachowuj się zgodnie z netykietą, bo ...
Obrazek
Avatar użytkownika
Rider76
Administrator
 
Posty: 409
Dołączył(a): 5 lut 2013, o 17:24


Powrót do Regulamin forum

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron